واحدهای اندازه گیری زلزله

برای دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید

(واحدهای اندازه گیری زلزله) - دانلود

واحدهای اندازه گیری زلزله

واحدهای اندازه گیری زلزله اندازه گیری زمین لرزه بزرگای زلزله شدت زلزلهدرجه بندی شدت زلزله اندازهگیریزمینلرزهبزرگای اندازه گیری زمین لرزه برای آگاهی از میزان تاثیر هر پدیده لازم است تا بتوانیم به نحوی آن را بصورت کمی بیان کنیم برای کمی کردن اندازه زلزله،چرا دیگر برای اندازهگیری زلزله از ریشتر استفاده نمیکنند در حال حاضر زلزله در سراسر دنیا با مقیاس بزرگا سنجیده میشود اما چرا واحد ریشتر از دور خارج شده است جواب ساده این است که بزرگا با دقتمقیاس اندازه گیری زمین لرزه ریشتر یا مرکالی طرفداری بسیاری از مردم آگاهی لازم در مورد زلزله و بزرگی یا شدت آن را ندارند بزرگی زلزله با واحد ریشتر، نشاندهنده میزان امواج ساطعشده از مرکزمعیارهای سنجش قدرت زلزله مهندس جوان این مقیاس مبتنی بر اندازه گیری دامنه امواج سطحی با دوره تناوب ثانیه میباشد که برای زمین لرزه هایی که در فاصله دورتر از ثبت شده به کار می روند اندازه گیری زلزله تبیان دانش آموزها مطالب علمی مقیاس ریشتر، زمین لرزه های بسیار شدید یعنی حدود ٨ ریشتر به بالا را به سختی اندازه می گیرد به همین خاطر، زلزله نگاران آمریکایی، مقیاس راراه بهتری برای اندازهگیری زمینلرزه وجود دارد ایسنا علم و فناوری فناوری ایده اندازهگیری مقدار انرژی آزاد شده توسط زلزله همانند اندازه گیری روشنایی یک ستاره است امروزه بزرگای زمین لرزه با استفاده از سیستم الگوریتمیمقیاس های اندازه گیری زلزله فراسا برای آگاهی از میزان تاثیر زلزله لازم است که میزان آن با واحد های کیفی مرکالی و کمی ریشتر اندازه گیری شودمقیاس بزرگی ریشتر معنی در دیکشنری آبادیس مقیاسبزرگیریشتر در سال ۱۹۳۵ جهت تعیین انرژی آزاد شده توسط هر زمین لرزه، معادله ای توسط چارلز فرانسیس ریشتر ۱ و بنو گوتنبرگ ارائه شد که میزان انرژی آزاد شده در کانون زمین لرزهاندازه گیری زمین لرزه با لرزش سنج ابزار دقیق بهروز واحد سنجش بزرگی به افتخار ابداع کننده ی آن، دکتر چارلز ریشتر، با واحد ریشتر بیان می شود رابطه ی ریاضی مقیاس ریشتر، لگاریتمی است، یعنی افزایشراهکارهای قدیمی اندازهگیری زمینلرزه در آناتولی اگرچه لرزه نگارهایی که زمین لرزه ها را اندازه گیری میکنند برای اولین بار در سالهای مورد استفاده قرار گرفتند، ولی قرنها قبل از این تاریخ

این مطلب از سایت یکتا فایل yektafile.ir گرفته شده است دوستان عزیز برای دانلود کردن به دکمه بالای صفحه کلیک کنید

10 نظرات

  1. با سلام بسیار عالی فکرشو نمی کردم تو بیشتر سایت دنبالش بودم ولی اینجا بصورت کامل پیداش کردم ممنون از زحماتتون

    • درود به انسان هاى فرهیخته، که همواره در ارائه تازه ترین ها تلاشى مستمر دارند. تبریک خدمت استاد جهت انتشار این مطلب . همواره موفق و پیروز باشید.

    علی پاسخ
    1397/5/3

    سلام عزیز تشکر از اینکه منصفانه با کاربران برخورد کردید

    سلام جناب فایل را دانلود کردم تشکر می کنم ار ارایه این فایل که دارای ارزش فراوان میباشد

    عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! عالی ! هر چی بگم کمه !

    میلاد پاسخ
    1398/10/31

    سلام تشکر میکنم از سایت خوبتون که این فایل را قرار دادید دانلود کردم بسیار خوبه

    باسلام خدمت دوستان و مدیریت سایت ضمن تشکر از شما بابت فعالیت های شما در همه زمینه ها فایل رو دانلود کردم عالی هستش

نوشتن یک پاسخ

Free Web Hosting